Blog

Zasady zakupu auta z Japonii

Zasady zakupu auta w Japonii

  1. Możliwości zakupu samochodu są dwie – pierwsza opcja, zarazem najpopularniejsza i najtańsza, to aukcje. Dziennie w ten sposób w Japonii sprzedaje się kilka tysięcy pojazdów. Drugi sposób nabycia auta jest zakup od dealer’a (komis). Ceny są dużo wyższe niż na aukcjach – z tym, że samochody w większości są przygotowane pod sprzedaż – dużo usterek jest wyeliminowana przy okazji robiony jest tzw. przegląd, wymiana płynów, olei – zdarzają się wymiany tarcz, klocków hamulcowych. W przypadku drogich pojazdów Japończycy wymieniają nawet rozrządy. U dealar’ów występują auta rzadkie, limitowane lub z bardzo niskimi przebiegami od pierwszych właścicieli:

    Przykładowe zdjęcia pojazdu sprzedawanego przez dealer’a:

    9572174A30150818W001040602291A30160808W00106

  2.  Aukcje:
    Najtańszy sposób zakupu pojazdu mechanicznego w Japonii.
    Dostęp do możliwości nabycia samochodu poprzedzony jest wpłaceniem zaliczki. Większość firm eksportowych, w tym te z których usług korzystamy, pobierają 10% kwoty jaką chcemy wykorzystać na samochód.
    Aukcje odbywają się od poniedziałku do soboty. Pojazdy w ofercie pojawiają się od 1 do 3 dni do momentu licytacji.
    Zdjęcia danego pojazdu są średniej jakości – głównie robione kamerką internetową – sugerować trzeba się opisem każdego samochodu, który jest wykonany bardzo szczegółowo. Opis wygląda mniej więcej tak:
    USS-AUCTION-PASSWORD

    Każdy pojazd ma przypisaną ocenę stanu zastanego:

    – S → Samochód nowy, ma mniej niż 12 miesięcy i mniej niż 10.000km przebiegu.

    – 6 → Samochód ma mniej niż 36 miesięcy od daty pierwszej rejestracji i mniej niż 30.000km przebiegu. Z zewnątrz i wewnątrz wygląda doskonale.

    – 5 → Samochód ma mniej niż 50.000km przebiegu, drobne ślady użytkowania, brak uszkodzeń.

    – 4,5 → Pojazd z przebiegiem mniej niż 100.000km przebiegu, w stanie doskonałym, z małymi śladami użytkowania.

    – 4 → Powyżej średniej kondycji, niskie ślady zadrapań, zarysowań, lub małych wgnieceń. W przypadku klasyków taka ocena wskazuje na naprawdę dobry stan pojazdu.

    - 3,5 → Średnia kondycja pojazdu adekwatna do wieku i przebiegu samochodu. Od tego stanu trzeba oczekiwać zarysowań, zużycia lakieru, wgnieceń i innych skaz.

    – 3 → Zauważalne zarysowania, plamy, wgniecenia, ślady na lakierze. Środek poniżej średniej kondycji.


    – 2 → Stan ogólnie zły z widocznymi defektami lub uszkodzeniami.


    – 1 → Auto np. po pożarze lub powodzi. Może się tyczyć auta mocno zmodyfikowanego.

    – RA → Samochód po naprawie w stopniu zadowalającym.

    – R → Naprawy są bardziej widocznie niż w autach z oceną RA.

    – *** → Samochód uszkodzony, powypadkowy, nienadający się do jazdy.

    Stan wnętrza pojazdów:

    – A → wnętrze nowe, nie występują w nim żadne problemy.

    – B → bardzo czyste i schludne z niewielkimi śladami użytkowania na kierownicy i siedzeniach

    – C → może mieć ślady po papierosach, plamy, uszkodzenia, wytarcia, pęknięcia na desce rozdzielczej, złamania plastików. Zaniedbane, wymagające czyszczenia. Tapicerka może być wyblakła.

    – D → Wnętrze do naprawy i czyszczenia. Występują elementy luźnej podsufitki.

    – E → Stan agonalny. Wnętrze wymaga dużej naprawy. Występuje brzydki zapach.

    Zdjęcia pojazdów na aukcjach wyglądają następująco:

    tme 2 4DI6ZcihIiVj3JCQwBriwTXBkFzUqxjvGM4RJvsxMAjXBCtBCsnddxK1gBhwLF6vjdQh3DKYESyDx8BqWzvfnZFp3ciVMuez8-gc1 22b 22b2 tme tme3

    Uzupełnione informacje o aucie:

    hmt5HRRP7dWH9hilAgpgPZOyYqBIXNbYwjnd3q3B8yV3Tq8F7X223AVfAgluMdXB4XYy6C0OvIIBFjwQYUj9Ge3YE7QtjAub-gc5-7

  3. Koszta.

    Do ceny zakupu pojazdu trzeba doliczyć od 200,000yen do 500,000yen z transportem do Niemiec, port Bremerhaven w systemie Ro/Ro czyli na promie (auto wjeżdża i zjeżdża ‚o własnych siłach’). Rożnica w cenie zależy od transportu po samej Japonii. Im dalej od portu, tym drożej.

    Opłaty celno – podatkowe w DE – koszta wyglądają następująco:

    – Zwolnienie celne – 60€
    – Koszta terminalowe – 195€
    – Odprawa celna – 80€
    – Cło – 10% wartości pojazdu z faktury
    – VAT 19%
    – Wystawienie dokumentów – 6€
    – Kurier dokumentów – 30€
    – Transport do Polski – ok 500€ plus minus.

     

 

Back to top

Facebook